Project 40. Week 6.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De week waarin mijn plan eigen zin kreeg.

Het begon meteen op maandag, toen ik bij de gedachte aan de hometrainer een beetje onpasselijk werd. Daar zat ik dus op de bank, genietend van een banaan en dacht wat ik kan doen. Zal ik een rustdagje inlassen? Of toch mezelf dwingen, een boek bij pakken en die 45 minuten uitzitten?

Na een poosje staren naar de bananenschil kwam ik tot de conclusie dat ik zin in een training met Chodakowska had. Verbaasd tilde ik mijn zware kont van de bank af en liep ik rustig naar boven. Wat gebeurt er met mij?, dacht ik. Hoe kan ik gewoon zin hebben in deze marteling?

Dinsdag ben ik moe wakker geworden. Het was niet mijn beste nacht, het was zelfs behoorlijk slecht. Hoewel dinsdag mijn vrije dag is, moest ik toch in de ochtend op mijn werk verschijnen voor een overleg. Gelukkig duurde het maar een uur en ik kon daarna meteen naar huis gaan en mijn bedje weer induiken. Ik wilde een uur bijslapen zodat ik wat meer energie had.

Toen ik na drie uur wakker werd, was ik duf en had geen zin in een fysieke inspanning. Daarom ben ik gaan wandelen, lekker in de frisse lucht zonder doel lopen. Heerlijk was dat. Ik heb een uur gewandeld en voelde me daarna veel beter.

Woensdag had ik een sessie op de hometrainer, donderdag een training met Chodakowska en vrijdag weer de hometrainer.

Zaterdag stond onder het teken van luiheid. Ik ben pas in de avond van de bank opgestaan om naar een vriendin te gaan.

Zondag was de moeilijkste dag van de week. Het was prachtig weer en na het ontbijt in het zonnetje, met een boek, ben ik lui geworden. Ik dacht aan een extra rustdagje, want het kan geen kwaad, toch? Je moet jezelf soms een beetje rust gunnen. Het is toch niet erg als ik soms niet het volledige plan zal uitvoeren.

Gelukkig ken ik mezelf vrij goed en gezond verstand heeft gewonnen. Ik wist dat als ik nu een dag laat schieten, dan kan ik de volgende week een of twee dagjes extra rust nemen. En dan zou ik op een hellend vlak raken.

Deze week heb ik besloten dat 10.000 stappen elke dag zetten niet het belangrijkste is. Ik zal het nog steeds proberen, maar ik zal me niet meer druk om maken. Het belangrijkste vind ik dat ik gemiddeld per week goed zit.

Hoe was jouw week?

Geef een reactie

